maandag 5 april 2010

Tineke Riemersma loopt haar 1e marathon

"Ik ben Tineke Riemersma en ben als docent verbonden aan het Johan Cruijff College en het MBO Gezondheidszorg en Welzijn.
Afgelopen zondag heb ik mijn eerste marathon gelopen."

Vier maanden heeft mijn voorbereiding op de marathon van Rotterdam geduurd. Vijf keer per week looptraining, sportschool en steeds langer wordende duurlopen. Voordat je, om maar eens een woord te gebruiken, voldoende competent bent komt er nogal wat bij kijken. Vlak voor de start ben ik gespannen. Alle goede raad schiet me door het hoofd. Eén blijft er hangen; niet te snel in het begin. Dat is lastig, want ik voel me goed en het lichaam wil sneller. Er staat veel wind maar gelukkig ook veel publiek. De eerste vijfentwintig kilometer loop ik lekker soepel. Nu mag ik iets versnellen en dat doe ik. Rond kilometer dertig laat de man met de hamer zich niet zien. De goede voorbereiding werpt zijn vruchten af!Het schema van 6 minuten per kilometer haal ik makkelijk. Uiteindelijk loop ik sneller dan ik vooraf hoopte. Iedereen is trots op me. Ik ben ook trots op mijzelf en constateer dat ik ook nog eens enorm heb genoten van het lopen. Twee dagen later voel ik mij nog steeds fantastisch. Van een terugslag is geen enkele sprake. Dit biedt perspectief voor de toekomst. Even een weekje rust en dan begin ik weer voorzichtig met trainen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten